Βασιλόπιτα

ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σε όλους!
 Μου λείψατε αλλά ο χρόνος μου ήταν περιορισμένος και οι υποχρεώσεις αρκετές. Θα σας αποζημιώσω όμως αρχίζοντας με τη Βασιλόπιτα αν και καθυστερημένα αλλά δεν πειράζει η συνταγή είναι διαχρονική και πρέπει να υπάρχει στο μπλοκ. Τη βασιλόπιτα εγώ την κάνω πάντα με ζύμη τσουρεκιού, όπως και τα κρουσανάκια που σας έχω δώσει. Η αλήθεια είναι ότι δεν επιχείρησα ποτέ να φτιάξω βασιλόπιτα της ώρας. Νομίζω ότι έχω μία συνταγή της μητέρας μου. Όταν αποφασίσω να την φτιάξω θα σας τη δώσω.

Υλικά για μία Βασιλόπιτα:
650 γραμ. αλεύρι
40 γραμ. μαγιά νωπή
100 γραμ. νερό
100 γραμ. γάλα
70 γρ. βούτυρο
1 κουτ. γλυκ. μπέκιν
230 γραμ. ζάχαρη
1 φακελ. κακουλέ
1 φακελάκι μαχλέπι
1 βανίλια
3 αβγά
αμύγδαλα
1 αβγό

Εκτέλεση:
Διαλύουμε τη μαγιά στα 100 γραμ. χλιαρό νερό με λίγο από το αλεύρι και με μία κουτ. ζάχαρη. Αφήνουμε το χυλό να φουσκώσει. Βάζουμε στον κάδο του μίξερ τα αβγά με τη ζάχαρη και τα χτυπάμε να αφρατέψουν. Προσθέτουμε το γάλα ζεστό και το μισό απο το βούτυρο λιωμένο. Στο αλεύρι βάζουμε τα μυρωδικά (βανίλια, κακουλέ, μαχλέπι) κα αρχίζουμε να προσθέτουμε στο μείγμα των αβγών το αλεύρι, αφού έχουμε αλλάξει το χτυπητήρι και βάλαμε το γάντζο για ζύμη. Συνεχίζουμε το χτύπημα και στο τέλος προσθέτουμε τη μαγιά και το υπόλοιπο βούτυρο χτυπάμε για δέκα λεπτά το μείγμα στο μίξερ, τοποθετούμε τη ζύμη σε ένα μπολ τη σκεπάζουμε και την αφήνουμε σε ζεστό μέρος να φουσκώσει περίπου μία ώρα. Αφού φουσκώσει η ζύμη μας  σε ένα ταψάκι 29 εκ. βάζουμε λαδόκολλα και την λαδώνουμε ελαφρά. Αλευρώνουμε λίγο τον πάγκο μας και χωρίζουμε τη ζύμη σε τρία μέρη πλάθουμε μία πλεξούδα την ενώνουμε σαν στεφάνη και την βάζουμε στο ταψί. Με αυτόν τον τρόπο θα έχει περισσότερες κλωστές. Αφήνουμε την βασιλόπιτα να φουσκώσει και πριν την ψήσουμε βάζουμε τα αμύγδαλα ωμά και την αλείφουμε με αβγό. Ψήνουμε στους 180 με 200 βαθμούς για μισή ώρα.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις